Cookies improve the way our website works, by using this website you are agreeing to our use of cookies .

OK
Olga Konsevych

Захоплення ТВі та невтішна ситуація на українському медіаринку

В Україні зараз обговорюють кілька гучних подій, пов’язаних зі ЗМІ. Одна стосується головного опозиційного каналу країни – ТВi, а інша – резонансної заяви українського бізнесмена і політика Петра Порошенка. Пропоную проаналізувати ситуацію на українському медіаринку. 

Канал ТВі. Джерело: facebook.com/esina.askandarova

Канал ТВі. Джерело: facebook.com/esina.askandarova

Скандал на ТВі

ТВі зарекомендував себе, як головний опозиційний канал країни. 23 квітня на каналі виник конфлікт. Інвестор каналу ТВі Костянтин Кагаловський заявив про рейдерське захоплення. Новим інвестором нібито став Олександр Альтман – американський бізнесмен і колишній партнер Кагаловського. Новим гендиректором був призначений ведучий програми «Знак оклику» Артем Шевченко, а Наталя Катеринчук була звільнена з цієї посади. Редакція каналу негативно сприйняла такі зміни і не визнала їх. Суперечки досі тривають і кожна сторона конфлікту намагається довести свою правоту та підтвердити все документами. На фоні скандалу почали конфліктувати і найвідоміші журналісти каналу. Головний редактор каналу ТВі Віталій Портников сказав, що зараз головне зберегти редакційну незалежність колективу в умовах конфлікту за власність каналу. Загалом його заяви були досить відстороненими. Не всі оцінили це. «Мустафа сказав Портнікову: «Геть з професії. Досить бути проституткою», – цитує у своєму Twitter слова журналіста Мустафи Найєма ведучий Павло Шеремет.

Мустафа Найєм. Джерело: facebook.com/y.fedkevich

Мустафа Найєм. Джерело: facebook.com/y.fedkevich

Найєм каже, що вже вибачився перед Портніковим. До речі, пана Шеремета вже звільнили з каналу. Він розсварився з колишнім гендиректором, а тепер депутатом Миколою Княжицьким, який приходив на канал заспокоювати журналістів. Наразі є дві протилежні думки. Княжицький вважає, що Кагаловський міг продати канал Хорошковському і Медведчуку, і тому треба було його швидко «захопити». Альтман же через американців зможе «тиснути» на Януковича. Юристи ТВі говорять, що єдиний власник – Кагаловський. Чим закінчиться війна покаже час, але вже зараз можна сказати, що: 1) навіть опозиційні ЗМІ не є прозорими, а їх власники невідомі; 2) журналісти під час конфлікту стають агресивними і забувають про все, що їх об’єднувало.

Амбітні плани Порошенка

Депутат і бізнесмен Петро Порошенко вирішив продати свою частку в журналі «Кореспондент», сайті korrespondent.net і радіостанції «Наше радіо» (входять до United Media Holding). Він готується інвестувати гроші в новий проект у сфері ЗМІ. Петро Порошенко та UMH співпрацюють з 2007 року, але зараз незрозуміло, навіщо бізнесмен позбавився таких важливих активів.

Петро Порошенко. Джерело: commons.wikimedia.org

Петро Порошенко. Джерело: commons.wikimedia.org

Порошенко залишається власником успішного«5 каналу», який став дуже популярним після подій Помаранчевої революції у 2004 році. Порошенко хороший бізнесмен з амбіціями. Немає сумніву, що він зможе «розкрутити» новий проект. Є інше питання: «Для чого?». Можна припустити, що він вже готується до президентських виборів у 2015 році.

ЗМІ і влада

В Україні продовжують з’являтися нові ЗМІ. Наприклад, незабаром почне виходити нова щоденна газета «Вести». Газета виходитиме російською мовою п’ять разів на тиждень накладом в кількасот тисяч примірників і буде переважно безкоштовною. Були чутки, що її фінансуватиме хтось з російських олігархів, або ж мільйонер і політик Віктор Медведчук. Офіційно газета зареєстрована на ім’я головного редактора.

Арбузов і газета «Капитал». Джерело: facebook.com/MediaNextUkraine,  commons.wikimedia.org

Арбузов і газета «Капитал». Джерело: facebook.com/MediaNextUkraine, commons.wikimedia.org

На ринку ділової преси України з’явилася щоденна газета «Капітал». ЗМІ вважають, що справжнім власником газети є голова Нацбанку України Сергій Арбузов. «Капітал» співпрацює з Financial Times, має схожий формат і навіть перекладає звідти статті. Арбузов каже, що не не володіє жодними ЗМІ, але минулого місяця у ЗМІ з впевненістю говорили, що власник Ukrainian Business Group (UBG) Руслан Демчак продав телеканал Business саме йому.

Український медіа-простір змінюється і ці зміни залежать не від журналістів та громадськості, а конкретних бізнесменів чи олігархів. В Україні медіа легко стають інструментами пропаганди. Показово, що перед кожними виборами у країні з’являються нові видання і канали. Всі події, які були описані вище показують головну ваду українських ЗМІ – відсутність прозорої інформації про справжнього власника. Навіть у випадку з опозиційним каналом ТВі ми знаємо імена інвесторів, але від нас приховують схеми фінансування. Сьогодні Україна не може заявляти про те, що в країні існують чесні прозорі ЗМІ. На жаль.

Facebook Comments
Olga Konsevych
Українська версія Eastbook.eu

Olga Konsevych is currently studying for her PhD at the Taras Shevchenko National University of Kyiv. She has 6 years of journalism experience and specializes in writing articles related to the democratic changes in Ukraine and Post-Soviet states. Also, Olga works with NGOs in Poland, Moldova and Russia as a journalist and media expert on EU-Ukraine relations and the political situation in Ukraine.

Load all